Zespół Placówek Oświatowych - Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Marii Firlejczyk w Sichowie Dużym

Co robimy na świetlicy?

Podczas zajęć świetlicowych oprócz realizacji zajęć wynikających z planu pracy świetlicy oraz opieki nad dziećmi wychowawcy starają jak najbardziej uatrakcyjnić czas spędzany tu przez uczniów. Podjęliśmy w tym celu szereg starań.

Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować” w ramach, którego odbywają się zajęcia „Kodowanie na dywanie”.

W programie naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. W propozycjach aktywności przygotowanych przez autorkę programu zabawy około programistyczne wplatane są do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, czy posiadanych narzędzi dydaktycznych. Można kodować na edukacji matematycznej, społecznej, językowej, artystycznej...można kodować wyłącznie offline lub łącząc aktywności unplugged z pracą z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i sprzętu komputerowego. Z programem „Uczymy dzieci programować” nauka podstaw programowania będzie dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją i świetną zabawą a dla nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.

Celem programu jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji oraz nauka przez zabawę. Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności. Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Z tego typu zajęć płynie wiele korzyści dla dzieci m.in. Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii. Kształtowanie kompetencji kluczowych. Przygotowanie do programowania blokowego.

 

Pozostałe zdjęcia: